Ochrana osobních údajů

Zásady ochrany osobních údajů

 

Hotel Poprad, se sídlem v Ústí nad Orlicí (dále jen „hotel“), zpracovává osobní údaje hostů v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) a souvisejícími právními předpisy České republiky.

  1. Správce osobních údajů

Správcem osobních údajů je provozovatel hotelu, který určuje účely a prostředky jejich zpracování.

  1. Právní důvody a účely zpracování osobních údajů

Hotel zpracovává osobní údaje hostů na základě následujících právních důvodů:

    • Plnění smlouvy o ubytování – za účelem rezervace a poskytování ubytovacích a souvisejících služeb.
    • Plnění zákonných povinností – dle zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců, a zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích.
    • Oprávněný zájem hotelu – např. ochrana majetku, bezpečnost hostů a zaměstnanců prostřednictvím kamerového systému.
    • Souhlas hosta – v případě marketingové komunikace či uchovávání citlivých údajů nad rámec nezbytného zpracování.
  1. Rozsah zpracovávaných osobních údajů

Hotel může zpracovávat následující osobní údaje hostů:

    • Jméno, příjmení, datum narození
    • Adresa trvalého pobytu
    • Číslo občanského průkazu nebo cestovního pasu
    • Kontaktní údaje (telefon, e-mail)
    • Platební údaje v případě bezhotovostní úhrady
    • Počátek a konec pobytu, účel pobytu
    • Speciální požadavky související s ubytováním (např. dietní požadavky, bezbariérový přístup)
  1. Doba uchování osobních údajů

Osobní údaje jsou uchovávány pouze po dobu nezbytně nutnou:

    • Údaje v domovní knize a evidenci hostů po dobu 6 let dle zákona.
    • Údaje související s fakturací dle účetních a daňových předpisů po dobu 10 let.
    • Kamerové záznamy jsou uchovávány maximálně 14 dní.
  1. Předávání osobních údajů třetím stranám

Osobní údaje mohou být předány:

    • Příslušným úřadům dle zákonných povinností (např. cizinecké policii)
    • Externím poskytovatelům IT služeb, účetnictví nebo bezpečnostním agenturám, pokud je to nezbytné pro provoz hotelu.
    • V žádném případě nejsou osobní údaje prodávány ani předávány třetím stranám pro marketingové účely.
  1. Práva hostů v souvislosti se zpracováním osobních údajů

Hosté mají v souladu s GDPR následující práva:

    • Právo na přístup – host má právo vědět, jaké údaje o něm hotel zpracovává.
    • Právo na opravu – host může požadovat opravu nepřesných údajů.
    • Právo na výmaz – pokud nejsou údaje již potřebné, může host požádat o jejich odstranění.
    • Právo na omezení zpracování – v určitých případech může host požádat o omezení zpracování údajů.
    • Právo vznést námitku – host může vznést námitku proti zpracování na základě oprávněného zájmu.
    • Právo podat stížnost – host se může obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
  1. Kamerový systém

Hotel využívá kamerový systém pro ochranu majetku a bezpečnost hostů. Kamery jsou umístěny ve společných prostorách hotelu a jejich provoz je označen informačními tabulemi. Záznamy jsou uchovávány po dobu 14 dní a poté automaticky smazány.

  1. Způsob uplatnění práv hosta

Host může uplatnit svá práva osobně na recepci hotelu nebo písemně na kontaktní adresu provozovatele. Z důvodu ochrany osobních údajů může být vyžadováno ověření totožnosti žadatele.

Tyto zásady jsou platné a účinné od 1. 1. 2025 a jsou k dispozici na recepci hotelu i na webových stránkách hotelu.